به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل، علی نورزاد افزود: به منظور تسریع در اتمام عملیات قطعه یک این آزادراه نیز همزمان با ادامه کار پیمانکار چینی مناقصه ای برگزار شد که پنج پیمانکار ایرانی برای عملیات اجرایی باقیمانده مسیر انتخاب شدند که در حال حاضر مشغول تجهیز کارگاه و به دنبال آن شروع عملیات اجرایی هستند.

وی در خصوص تکمیل آزادراه منجیل - رودبار، اظهار داشت: هم اکنون 125 کیلومتر از این مسیر شامل 31 کیلومتر حدفاصل امامزاده هاشم تا شمال رودبار و 93 کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین در دست بهره برداری است و با توجه به ترافیک سراسری محدوده شهرهای رودبار و منجیل در این مسیر، اجرای 11 کیلومتر باقیمانده از اولویت ویژه برخوردار است.

وی با اشاره به دو بخش باقیمانده این مسیر، عنوان کرد: عملیات اجرایی بخش اول این آزادراه به طول 18.3 آغاز شده است و تا احداث بخش دوم آن به منظور بهره برداری از این قسمت می توان با احداث 2 دستگاه شیب راهه، 2 دستگاه پل بر روی رودخانه سفید رود و حدود 200 متر تونل، آزادراه را به جاده موجود متصل کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با تکمیل بخش اول این آزادراه، مشکل عبور ترافیک از گلوگاه آزادراه قزوین- رشت تا حدود زیادی حل خواهد شد و با توجه به اتصال آزادراه به جاده موجود، ظرفیت کل آزادراه با داشتن یک منطقه با گنجایش راه اصلی چند خطه، کاهش می یابد که در آینده با افزایش ترافیک آزادراه، مشکل این گلوگاه نیز مرتفع خواهد شد.

نورزاد در بازدید خود از آزادراه همت- کرج، اظهار داشت: قطعه اول این آزادراه حدفاصل انتهای منطقه 22 شهرداری تهران تا منطقه گرمدره به طول پنج کیلومتر تکمیل شده و با اتصال به آزادراه تهران- کرج در حال بهره برداری است.

وی افزود: قطعه دوم این آزادراه نیز از محدوده گرمدره تا شهرک جهان نمای کرج در دست احداث است که پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصد دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تکمیل کریدور بین المللی شرق - غرب، روان سازی و کاهش ترافیکی روزانه محور تهران - کرج به میزان 40 درصد، کاهش 30 دقیقه ای زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش بار ترافیکی درون شهری کرج با اتصال محور جدید به جاده چالوس و کلاک در دو مسیر رفت و برگشت و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات را از جمله مزایای تکمیل و احداث آزادراه همت - کرج اعلام کرد.

 

لطفاً نظر بدهید

نظرات پیشین